Canon inngår samarbeid med Maria Sharapova

Wimbledonstjerne og popkultur-ikon Maria Sharapova

Den observante leser har sikkert lagt merke til Canons markedsføring i blant annet landsdekkende aviser som Aftenposten og VG. Senest var dette med lanseringen av Pixma-serien foto- og multifunksjonsskrivere.

Canon har i sin markedsføring valgt å legge seg på den trendy bølgen, blant annet med bilder av modeller i lett omgang med produktene deres.

Man kan si mangt om denne satsingen, men om fokus hovedsakelig er på produktene er ikke sikkert...

Se her for et eksempel på markedsføringsbilder fra Pixma-lanseringen.

Maria Sharapova

Canon USAs nylig inngåtte samarbeid med Maria Sharapova må kunne ses som en fortsettelse av denne trenden.

Hun har vunnet Wimbledon, er et ikon for mange yngre mennesker og har utseendet med seg.

Canon fremhever at det nettopp er disse kvalitetene som gjør at de nå har inngått et flerårig samarbeid med tennisstjernen.

Sharapova, som har over 30 ukers reisetid hvert år, er i følge Canon den perfekte partner for selskapets produkter - som i likhet med tennisstjernen "leverer topp prestasjoner hver gang".

Debra Epstein, markedsføringssjef for Canon U.S.A sier at "[Sharapovas] kraftfulle spilling og hennes sosiale evner er en perferkt match for Canon som merkevare".

Selv sier Sharapova at hun liker å være i forkant når det gjelder moter og teknologi. "Jeg synes derfor det er spennende å samarbeide med Canon. Canons produkter inneholder det nyeste av teknologi og har et trendy design", sier Sharapova i Canons pressemelding.

"Pepsi vs. Coca-Cola"-vri?

Den observante leser har kanskje også lagt merke til at Canon forsøker seg på en Pepsi-versus-Coca-Cola vri?

Canon vil gjerne i likhet med Pepsi bli sett på som trendy og innovative, med tung satsing på design og det "ungdommelige". En del av denne planen er sikkert å fjerne seg noe fra for eksempel HPs image, som i likhet med Coca-Cola virker mer traust og konservativt.

Om Canon vil lykkes med den nye satsingen sin, gjenstår å se.

Vi kan i alle fall konkludere med at hypen rundt sammenhengen mellom det å være vellykket og det å ha de "riktige" produktene fortsetter.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen