Bevisste forbrukere på mobiljakt

Det slår Forbrukerrådet fast i en ny undersøkelse. Mens produsentene legger stor vekt på funksjoner og utseende, er dette blant faktorene norske forbrukere angivelig bryr seg minst om.

 

Batteritid, kvalitet og brukervennlighet topper listen over hva forbrukere mener er viktig ved en ny mobiltelefon.

Ved Forbrukerrådets hjelpetelefon for forbrukerspørsmål har 50 innringere blitt spurt om hva som er viktigst ved en mobiltelefon, og en tredel sier brukervennlighet er det viktigste kriteriet.

Funksjoner også viktig

Når det er sagt er ikke funksjonene uviktig. Mange er også opptatt av nye funksjoner som kamera, MP3-spiller, radio og stort minne.

 

Det mÃ¥ nevnes at undersøkelsen ikke er omfattende nok til Ã¥ være representativ, men ogsÃ¥ mobilselgere ForbrukerrÃ¥det har snakket med peker pÃ¥ de samme tendensene.

 

Også de mener i stor grad funksjoner er mindre viktig enn for eksempel batteritiden, som er noe av det forbrukerne klager mest på.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen