BenQ-Siemens satser i fire segmenter

(Mallorca/Mobilen.no): - Vi har businessmodeller i det jeg vil kalle den metalliske trioen. Nå lanserer vi mer organiske former. Om kort tid vil du også få se langt mer sofistikerte musikkmobiler i Q-fi-sortimentet. Senere i år vil vi også lanserer flere modeller som retter seg direkte mot kvinner.

Det sier Clement Joos, sjef for BenQ-Siemens i Europa til mobilen.no. Han har tro på at BenQ-Siemens med sine fire produktgruppene skal være attraktive nok til å vinne tilbake noe av den posisjonen Siemens hadde i glansdagene. Men Joos tror ikke BenQ-Siemens vil bli allemannseie. – Det er bare for de aller rimeligste modellene at du må ha store volumer for å kunne tjene penger. Det krever at du går inn i utviklingsmarkedene, noe vi har valgt ikke å gjøre, sier han. 

Arven fra Siemens
- Vis du ser på porteføljen vår i dag så kan den se tynn ut. Men du skal huske at det tar et par år å utvikle en ny mobiltelefon, og det betyr at vi ganske snart vil ha et mye bredere tilbud enn i dag. Mot slutten av dette året er det slutt på telefonene fra Siemens, og vi vil ha en ren BenQ-Siemens-linje. Selv om mobiltelefonene er ulike skal du kunne se at det er en BenQ-Siemens-modell. Blant annet vil alle ha den samme navigasjonsringen, som er en mellomting mellom en firkant og en sirkel – en ”squound”, sier Joos.

Joos sier videre at BenQ-Siemens er nødt til å komme med produkter som er mer dedikerte til kvinner. – Det må være litt ”blomstret” og moteriktig, og det er hva du vil få se fra oss senere i år, sier han.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen