Mange av appene vi laster ned går vi raskt lei. (Bilde: Shutterstock)

Vi ignorerer 95 prosent av appene

Svært få nye apper vinner gunsten vår.

Det er alltid moro med noe nytt, og spesielt liker vi som lever i smarttelefon-æraen å prøve nye apper. Vi liker å tråle apppbutikkene etter dem, laste dem ned til telefonen vår, og...ignorere dem?

Fem prosent holder på interessen vår

Det er i alle fall det analytiker Andrew Chen konkluderer med etter å ha undersøkt data fra over 125 millioner Android-enheter.

Chens rapport avslører nemlig at nye apper har 77 prosent sjanse for å aldri igjen bli brukt etter at det har gått knappe 72 timer.  

Etter en måned er sjansen 10 prosent for at vi fortsatt bruker den nye appen, mens det etter tre måneder er hele 95 prosent sannsynlighet for at vi har avskrevet den for godt. 

Ikke plag brukeren!

Chen merket seg at apper som engasjerer og aktiviserte brukeren, uten å sende irriterende varslinger, var de som hadde størst sannsynlighet for å bli brukt etter etter tre måneder. 

Kun apper som var lastet ned mer enn 10 000 ganger var med i analysen.

Ute etter det perfekte oppsettet på mobilen din?
Slik ser hjemskjermene våre ut »

Den nye rapporten stemmer godt overens med tidligere analyser. I 2014 pekte selskapet Localytics på at en av fem apper bare ble brukt en gang, og at svært få apper klarer å engasjere deg nok til at de blir en del av din daglige rutine.

Når lastet du sist ned en app, og hvor lange overlevde den på telefonen din før du slettet den? Fortell gjerne i kommentarfeltet.

«Ingen» bruker standardappene:
Samsungs apper står ikke særlig høyt i kurs »

(Kilde: Andrew ChenAndroid Authority)

Kommentarer (17)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen