Alle prøver å kapre deg

Kundekapringen i det norske mobilmarkedet når nye høyder. Halvparten av de norske mobilkundene har det siste året blitt kontaktet av egen eller andre mobiloperatører med tilbud om billigere abonnement eller nesten gratis mobiltelefon, skriver Inside Telecom.

Les også:

- Nå er det slutt på mobilbonanza
- Telenor slaktes av kundene
- Rekordmange er utro

Lojalitet

Det viser en undersøkelse utført av Teleplan og Opinion på vegne av Inside Telecom. I undersøkelsen ble 2 000 mobilkunder spurt om dette, hvorpå hele 51 prosent kunne svare bekreftende.

Av de som mottok slike henvendelser viser det seg at én av åtte (12 prosent) takket ja til tilbudet. Lojaliteten var størst hos Ventelo-kundene, der kun fire prosent takket ja. Hos Tele2 takket seks prosent, mens de to tunge aktørene Telenor og NetCom hadde lavest lojalitet, med henholdsvis 16 prosent og 13 prosent.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen