AdWords med betaling pr. visning

Når man kjøper annonseplass på websider i dag, er det vanlig å betale en fastsatt sum for tusen visninger, gjerne omtalt som "Cost per mille" eller CPM. Dette har frem til nå ikke vært mulig med Google AdWords, som bare har tatt betalt for hver gang noen faktisk klikker på annonsen.

I tillegg til å ta betalt for visninger i stedet for klikk, lar Google nå annonsører plassere både statiske og animerte bilder i annonsene, noe som de har vært motvillige til å gjøre tidligere. Grunnleggerne av Google har nemlig vært sterkt imot reklame på nettet i det hele tatt, men det virker som om de nå har blitt overtalt av andre i selskapet.

Ved å øke konkurransen for annonseplass på spesifikke sider, tror vi at personer som besøker disse sidene vil få mer brukbare, mer relevante og et større mangfold av annonser uttalte Google til BetaNews.

Kilde: BetaNews

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen