(Bilde: crisisrelief.org)

Å «Like» hjelper ikke

Denne reklamekampanjen tar et oppgjør med Facebook-generasjonen.

Om du er blant den stadig voksende andelen av Norges befolkning som befinner seg på det sosiale nettstedet Facebook, har du garantert sett en og annen post av den følelsesladde typen som trygler om din oppmerksomhet rundt en eller annen sak.

Nå tar den singaporske hjelpeorganisasjonen Crisis Relief Singapore et oppgjør med den passive «Liker»-klikkingen.

Et bilde sier mer

Denne har ikke så mye for seg, mener Crisis Relief Singapore.
Denne har ikke så mye for seg, mener Crisis Relief Singapore.Foto: Shutterstock.com

Med en serie sterke bilder, fremmer hjelpeorganisasjonen budskapet sitt, «Å like er ikke å hjelpe».

Bildene fremstiller mennesker i ulike nødssituasjoner, omringet av en rekke hender som peker tommelen opp – et sterkt spark i siden til Facebooks «liker»-ikon.

Les også: Bare barna ser hele bildet

Crisis Relief Singapore er en kristen hjelpeorganisasjon, som blant annet er involvert i hjelpearbeid etter flom og jordskjelv rundt omkring i Asia.

Hva vil så organisasjonen at du skal gjøre, fremfor å klikke «liker» på en tilfeldig facebookoppdatering? Slagordet gir en pekepinn: «Meld deg som frivillig, forandre et liv».

Reklamekampanjen vant nylig en Gold Lion i pressekategorien ved Cannes filmfestival.

Se resten av de sterke bildene her.

(Kilde: adsoftheworld.com)

Kommentarer (15)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen