– Ikke betal urettmessige regninger

Forbrukerombudet har sendt ut en melding hvor de advarer Easytels kunder mot å betale urettmessige regninger fra selskapet.

Massemediene harde siste dagene fortalt flere historier om kunder som har mottatt høye regninger for tjenester de aldri har bestilt. Dette har blant annet resultert i at selskapet har blitt politianmeldt av sine egne kunder.

Send epost!

Nå rykker Forbrukerombudet ut med en oppfordring til de av Easytels kunder som har mottatt urettmessige regninger.

Anbefalingen fra ombudet går ut på å sende epost til Easytel og protestere på fakturaen. Dersom Easytel likevel sender kravet til inkasso, vil den skriftlige klagen føre til at dette er et brudd på inkassoloven, skriver ombudet på sine nettsider.

Brudd på markedsføringsloven

Markedsføringslovens paragraf 2a forbyr å kreve betaling for varer eller tjenester som mottakeren ikke har bestilt eller inngått avtale om å få. Forbrukerombudet vil på bakgrunn av dette vurdere klagene fra Easytel-kunder som har mottatt feilaktige regninger.

Dette er ikke første gang Easytel refses. I mai måned konstaterte Forbrukerombudet at selskapet benyttet ulovlige virkemidler i markedsføringen av mobilabonnement.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen