Nettmøte

– HP skal ikke legge ned PC-produksjonen

Se hva HP svarte leserne.

HP er i vinden for tiden, hva vil egentlig skje med PC-divisjonen? Blir den solgt til Samsung, vil de beholde den selv som et eget selskap, eller vil de legge ned hele greia?

Med oss på nettmøte i dag hadde vi Verner Hølleland, sjef for den norske avdelingen av HPs PC-divisjon, PSG. Han svarte på dine spørsmål fra klokken 13:00 til klokken 14:00.

Har du nettopp kjøpt en maskin fra HP? Er du redd for hva som skal skje om den går i stykker? Dette har Verner svart på under.

  1. Bedriftssegmentetet.

    Spørsmål fra Henrik Helgeland:

    Hei

    Er det slik at HP legger ned/selger hele pc-produksjonen (privat og bedrift), eller det det kun datamaskinene innenfor privatsegmentet?

    Svar:
    HP skal ikke legge ned PC-produksjonen, hverken for privatmarkedet eller bedriftsmarkedet. Nyheten forrige uke er at HP skal vurdere strategisk organisering av PC-divisjonen i fremtiden som enten er å skille enheten ut som et eget selskap, selge enheten eller beholde den som den er i dag som en separat forretningsenhet i HP. Ingen av alternativene vil medfører negative konsekvenser for våre kunder
    Besvart: 25. aug. 2011 12:58
  2. Hp Touchpad & Hp Slate

    Spørsmål fra Olav:

    Hvorfor kom aldri Hp Touchpad og/eller Hp Slate 500 til Norge?

    Svar:
    HP har vært tydelig på lanseringsplan for webOS produktene i de ulike marked og regioner. Det var naturlig i første omgang å fokusere på markeder hvor Palm allerede var etablert. I Norge og mange andre land i Europa har ikke Palm hatt noen tilstedeværelse. Slate 500 som er Windows-basert er også et produkt vi har valgt å begrense til USA men vi har mange kunder som ønsker Windows-baserte tablets og det er naturlig at vi også vil tilby dette i Europa fremover – stay tuned!
    Besvart: 25. aug. 2011 12:59
  3. Vinglete

    Spørsmål fra Bjørnar:

    Hvorfor er HPs ledelse så vinglete hele tiden?

    Svar:
    HP opererer i et marked som er i kontinuerlig og rask utvikling, til tider også uforutsigbart med tanke på uro i finansmarkedene og hvordan dette påvirker produktsalget både i privatmarkedet og bedriftsmarkedet . Det er avgjørende for HP å raskt tilpasse seg markedet vi opererer i. Dette har vært en av styrkene og grunnlaget for suksessen til HP gjennom historien og vil være det i fremtiden.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:00
  4. Viftedesign

    Spørsmål fra Ole Marius Svendsen:

    Hei, har et kjapt spørsmål om hvorfor viftedesignet på deres bærbarpc'er er slik de er. Har hat to pavillion 9000 pc'er som begge har har problem med varmeutvikling. Den første jeg hadde smeltet innholdet på den ikke fikk nok luft inn til viften, og ja, jeg har hat veldig god klarering fra bordplate til undersiden av pc'en.

    Er ikke det å ha innsuget under pc'n et dårlig design? Burde ikke innsuget være på sidekanten av maskinen?

    Svar:
    Hei, viftedesign på PCer ønsker man alltid å optimalisere for å unngå overoppheting og varme utover det som er spesifisert. Design vil alltid være avhengig av formfaktor på produktet og hvordan man optimalt kan plassere komponenter som trenger kjøling. I tillegg testes designet grundig, for å sikre at det er funksjonellt i forhold til effektiv kjøling av produktet.
    Det er viktig at ventilåpningene ikke blokkeres, slik at luftgjennomstrømningen til enhver tid er optimal. Vær spesielt oppmerksom på dette i forhold til å bruke PCen på mykt underlag (tepper, sengetøy, klær o.l) Overtid vil det kunne samle seg støv etc i PCens vifterom og kjølekanaler.Det kan derfor anbefales å av og til blåse dette rent med f.eks trykkluft på sprayboks (ikke for høyt trykk, da dette kan skade produktet) for hele tiden å sikre optimal luftgjennomstrømning og kjøling.
    PC’er som feiler grunnet overoppheting, men som er brukt i normalt arbeidsmiljø innenfor spesifikasjonene, vil være dekket av garanti gjennom forhandler og HP Support.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:01
  5. HPs logistikk

    Spørsmål fra MasterChiun:

    Hei

    Kan den dårlige suksessen fra store amerikanske HPs business strategi ha ha bidratt til en fallende interesse for HP pc`er. Dvs HP satset på mindre kunder / småbedrifter direkte uten å benytte mellomledd for (selvfølgelig) å ha større fortjeneste. Dette tror iallefall jeg er en stor av utfallet. HP var rett og slett ikke klar for mindre bedrifter med sine store komplekse amerikanske tankegang. ITIL er jo voksende i norden/europa og HP har vært medforfatter i V3. Dvs det tilbys for store løsninger for mindre bedrifter.

    Mindre bedrifter krever enkelhet og pakkeløsninger som ikke er for kompliserte å forstå.

    Men HP Europa i media sett de 2 siste årene er bedriften blitt splittet og troverdighet blitt noe fallende uten å behøve å gå nærmere der.

    Men hardware, DET kan dere. Selge, portal og logistikk generelt der slites det.

    Svar:
    HP er verdens største PC leverandør med suverene resultater inkludert Europa og kanskje spesielt i Norge. Vi opplever ingen fallende interesse for HP’s PC’er. Tvert i mot har vi nettopp avsluttet vårt 3. kvartal i HP med tidenes høyeste PC salg og er en solid leder i alle segmenter og kategorier – både bedriftsmarkedet og privatmarkedet. Dette resultatet hadde ikke HP oppnådd uten at vi har konkurransedyktige og gode kvalitetsprodukter med god logistikk og salgsfunksjon kombinert med en forhandlerkanal som gjør en suveren innsats.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:02
  6. Detaljist

    Spørsmål fra Nils:

    Korleis blir situasjonen for oss detaljister som må foreta servicehenvendelser 5 år fram i tid? Vil supportavdelingen fortsatt vere aktiv sjølv etter et eventuelt salg?

    Svar:
    Uansett organisering av HP’s PC divisjon i fremtiden vil dette ikke ha noen negative konsekvenser for hverken forhandlere eller kunder. HP som selskap har tydelig kommunisert at alle garantiforpliktelser og supportfunksjoner oprettholdes.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:03
  7. Kvalitet

    Spørsmål fra Geir:

    I de senere årene har HP fått rykte på seg for å selge bærbare maskiner av dårlig kvalitet. Mye bruk av billige komponenter samt uhorvelig mye bloatware på maskinene har sørget for at når folk har problemer med maskinene sine, så spør jeg alltid først om det er en HP.

    I lys av de siste nyhetene hvor dere vurderer å selge dere ut av PC-markedet så spør jeg deg, hvorfor dere heller ikke tar saken i egne hender og gjør noe med problemene?
    Jeg skjønner at dere tjener penger på å legge inn prøveversjoner av programmer, men ofte er disse totalt uønsket av forbrukerne.

    Mine tips er derfor:
    *Bloatwaren kan dere legge med på DVD. Når jeg kjøper en ny pc så er ikke det å formatere det første jeg har lyst til.
    *Gjør noe med byggekvaliteten og de interne komponentene, kanskje spesielt kjøleløsningene.
    *Tilby matt skjerm på utvalgte modeller da alle ikke er like glade i å speile seg mens de jobber

    Svar:
    HP har den mest omfattende produktporteføljen innenfor PC inkludert profesjonelle produkter til bedriftsmarkedet og høy-ende produkter i forbukermarkedet i alle varianter. I alle segmenter er det også behov for rimeligere produkter og det er kvalitetsforskjeller mellom disse produktene samt forskjeller med hva som inkluderes av programvare. Anbefaler å velge produkt i forhold til bruksområdet for å få et produkt som har matt eller blank skjerm og ulike varianter av programvare. Ellers er det i de fleste tilfeller fort gjort å fjerne uønsket programvare via windows kontrollpanel.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:04
  8. Servere, skrivere, nettverk...?

    Spørsmål fra Henning F.:

    Hva er planen med dette? Skal det splittes helt opp, eller er det bare forbrukerdelen som skal splittes ut og så drifter dere selv bedriftsdelen, slik som f.eks IBM gjorde for en del år siden.

    Svar:
    Det er ikke gjort noen beslutning på splitting, kun en vurdering av struktur for PC divisjonen fremover. En eventuell utskilling av PC divisjonen vil omfatte PC produkter både for bedriftsmarkedet og forbrukermarkedet.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:05
  9. Hvorfor bryr dere ikke om kundene deres?

    Spørsmål fra Torstein Andreassen:

    Hadde en splitter ny datamaskin hos dere på service, etter 3 dagers bruk, skjedde ingenting på 1 måned og fikk ikke lånepc i mellomtiden. Jeg visste på forhånd at dere skulle bare sendt meg en ny pc, i stedet for å prøve å reparere den, men det ville ikke dere være med på.

    Jeg har også tapt flere kroner på deres dyre supporttelefon som heller ikke har blitt refundert. Hvor vanskelig kan dette være? Har også selv måttet purre på dere for å få opplysninger om hva som skjer. Vil grunnet dette aldri anbefale HP til noen, grunnet denne meget dårlige servicen.

    Svar:
    HP er anerkjent for kvalitetsprodukter med god garanti og supportløsning. Det fremgår ikke av spørsmålet ditt om det er en forhandler du har hatt kontakt med eller HP’s supportavdeling. Hvis du er misfornøyd vil jeg anbefale at du kontakter HP support.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:06
  10. Batteritid på HP-maskiner.

    Spørsmål fra Kristoffer Hårstad.:

    Hei, Jeg kjøpte en ganske billig bærbar maskin fra HP compaq for noen år siden. Det første batteriet sluttet å ta ladning og da fikk jeg et nytt et gratis. Det andre batteriet var greit i starten men etter ca ett år varer det kun i en halvtime til time før det må lades. Hvordan kan dette ha seg når det sto tydelig mange flere timers batteritid på salgsannonsen? Er dette en garantisak i å med at produktet ikke lenger svarer til forventningen? Spørsmålet gjelder forsåvidt alle merker ikke bare HP.

    Svar:
    HP og de fleste leverandørene tilbyr 1 års garanti på standard batteri. Teknologien som benyttes i de fleste batteriene tilsier normalt ca. 300 ladesykler før kapasiteten vil reduseres. Etter dette vil det være en gradvis og tildels betydelig reduksjon av batterikapasiteten. Det kan være individuelle forskjeller i forhold til bruks – og lademønster.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:07
  11. Hva skjer med WebOS?

    Spørsmål fra Johan:

    Vil WebOS nå bli åpen kildekode, eller vil det dø en stille død?

    Svar:
    Det er ingen endring på webOS som plattform og HP vil utvikle webOS videre. Det gjenstår å se hvilke enheter som blir tilgjengelig i markedet fremover for denne plattformen. Det vil være avhengig av ulike løsninger fra HP og eventuelle samarbeidspartnere på webOS
    Besvart: 25. aug. 2011 13:10
  12. WebOS

    Spørsmål fra Aleksander:

    Hei!

    1. Hva vil skje med WebOS i fremtiden?

    2. Hva tror du er hovedgrunnen til at HP ikke klarte å lykkes med WebOS?

    3. Vil WebOS produkter noen gang selges i Norge?

    Svar:
    Det er ingen endring på webOS som plattform. webOS er et suverent system for mobile enheter og har fått meget gode tilbakemeldinger fra markedet. Salget av HP’s webOS produkter svarte dessverre ikke til forventningene i USA og er årsaken til at vi stopper disse produktene i denne omgang. Hva som vil skje i Norge vil være en konsekvens av posisjonering av webOS fremover og eventuelle samarbeidspartnere.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:12
  13. Pc divisjonen

    Spørsmål fra John Kristian:

    Hei
    Jeg har just investert i over 20000,- kr i en elitebook m/tilbehør og carepacks. Hvor raskt ser dere for dere å avvikle pc divisjonen? Hva skjer med eksisterende vedlikeholdsavtaler?

    Svar:
    Takk for at du valgte HP!. PC divisjonen skal ikke avvikles, den fortsetter som før og det er ingen endring på dette. Du kan være helt trygg på din investering. Garanti og vedlikeholsavtaler vil selvsakt bli opprettholdt og videreført uansett hvilken organisering vi velger for PC divisjonen.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:13
  14. Kjøpte HP bærbar maskin for en uke siden...

    Spørsmål fra Håvard:

    Får jeg support på min nye HP maskin?

    Svar:
    Takk for at du valgte HP!. PC divisjonen skal ikke avvikles den fortsetter som før og det er ingen endring på dette. Du kan være helt trygg på din investering. Garanti og vedlikeholsavtaler vil selvsakt bli opprettholdt og videreført uansett hvilken organisering vi velger for PC divisjonen
    Besvart: 25. aug. 2011 13:14
  15. Data i skole og bedrift

    Spørsmål fra Henrik:

    HP PCer er jo brukt på skoler og bedrifter i hele Norge og det virker som om dere nesten har monopol her. Hvorfor slutte med noe som ser ut til å fungere så bra?

    Svar:
    Det stemmer at vi har levert betydelig antall PC’er til skoler og bedrifter og det skal vi fortsette med. PC divisjonen til HP legges ikke ned og evt. endringer har ingen negative konsekvenser for kundene.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:15
  16. Hvor blir det av Innovasjonen?

    Spørsmål fra Rune Kjølaas:

    Hp har for lengst tapt seg hos meg som et nyskapende merke og har dessverre tatt veien mot å bli et kjedelig "standarisert" merke som ikke akkurat får meg til å løfte på øyelokket når jeg ser datamaskinene der på hylla i butikken.

    Det har kommet mange lovord fra selskapet men hittil så føler jeg at det har vært tomme ord og brutte løfter.
    Som et av de største Pc produsentene har man kunnet tenkt seg at selskapet presset litt mer på feks Microsoft for å få til en kombinasjon av produkter og OS som er både spennende og ikke minst attraktive for sluttbrukeren.

    Så, hvor blir det av nytenkingen , innovasjonen og de spennende produktene som enkelt kan konkurrere mot lukkede systemer som feks Apple?

    Svar:
    HP er den største PC leverandøren i markedet og er den eneste PC produsenten som designer og utvikler produkter fra grunnen av. HP er også den produsentens som investerer mest på forskning og produktutvikling. Det er kanskje ikke alt som er like synlig i butikkhyllene men HP er definitivt ledende og nyskapende på en rekke områder. Design på HP’s nyeste PC produkter som annonseres mye i disse dager er svært godt mottatt og produktene går som varmt hvetebrød.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:17
  17. Standardisere ladere

    Spørsmål fra Herman :


    Er vel snart på tide at dere standardiserer ladere? Helt håpløst hvis man har en HP pc som er noen år gammel og finne riktig lader hvis den du har ryker. Laderen er i seg selv ikke helt perfekt heller. Den laderen som Apple benytter seg av er ikke langt unna genial og den beste laderen jeg har sett. Fjern den idiotiske «tappen» man må dytte inn i pcen for at den skal kunne lade. Aner ikke hvor mange ødelagte pcer / ladere jeg har sett der «tappen» har skylda. Uansett om dere taper litt merinntekter på salg av ladere vil jeg tro at dere får langt mer fornøyde kunder, som igjen er det essensielle. Dere eier vel Palm nå? Hvorfor ikke dra nytte av det «touchstone lader konseptet« som er utviklet til palm pre.

    Forresten er det veldig synd at dere gir opp webOS. Har selv en Palm Pre med webOS og er veldig fornøyd, men er jo utrolig typisk at dere kun lanserer webOS produkter i USA og ikke i Europa.

    Svar:
    Ladere er for det meste standardisert. På alle modellene som tilbys til bedriftsmarkedet samt de fleste i forbrukermarkedet benytter nå samme strømadapter/plugg. Ellers gir vi ikke opp webOS. Denne plattformen utvikles videre selv om HP’s produkter stoppes i denne omgang. Følgelig vil det ikke bli lansert webOS baserte produkter fra HP i Norge i nærmeste fremtid.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:19
  18. hp bærbar

    Spørsmål fra einar berg:

    ganske nye pc, blir samsung og forsette produksjon avdeler hvis salg, eller er det bare og kaste?

    Svar:
    Det er ingen endring hverken for eksisterende eller nye kunder. Du kan være 100% trygg både på support og reservedeler i dag og i fremtiden.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:20
  19. Compaq?

    Spørsmål fra Ibo:

    Hva vil skje med Compaq? hva vil skje med HP? vil dere legge ned begge... eller har dere andre planer?

    Svar:
    HP skal ikke legge ned PC-divisjonen. Compaq er et merkenavn vi beytter på ulike PC produkter og følger forøvrig samme strategi og organisering vi velger for hele PC-divisjonen i fremtiden. Dette har ingen negative konsekvenser for kundene.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:23
  20. HP Touchpad

    Spørsmål fra HP Touchpad!:

    Hvor er min HP Touchpad til 79 euro?
    hvorfor var det ingen norske nettsteder som solgte billig touchpad?

    Heia android!

    Svar:
    HP har ikke lansert webOS baserte produkter i Norge. Følgelig er det ingen tilgjengelige produkter å kjøpe.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:24
  21. Støtte\reservedeler

    Spørsmål fra Bart Wasilewski:

    Hei,

    Hvordan kommer tilgjengeligheten på støtte og spesielt reservedeler til eksisterende maskiner samt eldre modeller (2-3 år gamle)være? Vil det bli redusert\likvidert eller vil det fortsatt være mulig å få tak i dette uten større vansker?

    Svar:
    Det er ingen endring hverken for eksisterende eller nye kunder. Du kan være 100% trygg både på support og reservedeler i dag og i fremtiden for PC produkter fra HP enten de er nye eller 2-3 år gamle.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:26
  22. Mark Hurd

    Spørsmål fra Mark Hurd:

    HP kjøpte jo opp Compaq i første halvdel av 2002, som for det meste drev med bærbare og stasjonære pcer til bedrift og private. Slik at HP kunne styrke sitt navn og posisjon innen for markedet. Noe de også lykkes med.

    Etter at Leo Apotheker i fjor, ble CEO for HP har akskjeverdien sunket med ca 50%. Apotheker forsvarer nedgangen med det er nedgang også i markedet. Så forteller han at HP skal fokusere mer på software og nettskyen. Dermed så forteller mr Apotheker at han vil si i fra seg større deler av HP. Deriblandt gjelder dette bærbare, stasjonære, telefoner og tablets.

    HP har vært med lenge i gamet for å levere hardware(server,bærbare,stasjonære) til bedrifter og privatpersoner.
    - Vil dette si at HP nå ønsker å gå bort i fra dette?

    Tror du det samme ville ha skjedd dersom Mark Hurd fremdeles var CEO for HP?

    Altså dette med å skifte kurs helt? HP er jo kjent for å ha fotfeste i flere forskjellige fronter, og ikke bare "ett" flaggskip.

    Svar:
    HP skal ikke avvikle PC-divisjonen men vurdere en annen strategisk organisering av denne. HP skal definitivt ha fokus også på hardware i fremtiden og det er således ingen endring på dette. Jeg kan ikke spekulere i hvordan Mark Hurd eller andre ville håndtert de generelle utfordringene og raske endringene i IT-bransjen.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:38
  23. Dæven

    Spørsmål fra Daniel:

    Litt av noen nyheter HP, jeg jobber for en av kundene deres, og må si at Probook 6560b jammen er et fint kunstverk, som jeg deler ut i disse dager, hvorfor vil dere ut av markedet for bærbare maskiner? Kommer til å savne kvaliteten deres :)

    Svar:
    Takk for at du liker våre produkter. Vi skal ikke ut av markedet og kommer til å fortsette å levere kvalitetsprodukter til hele markedet i overskuelig fremtid!
    Besvart: 25. aug. 2011 13:40
  24. Ny PC

    Spørsmål fra Christian B:

    Hei!
    Har nettopp kjøpt en ny HP pc (9000kr), er utrolig fornøyd med den. Men jeg lurer på, hvis den går i stykker, hvordan er det med garanti hvis dere legger ned/ selger til Samsung...

    Svar:
    Takk for at du valgte HP!. Du kan være 100% trygg på garanti og support i dag og i fremtiden uavhengig av hvordan vi velger å organisere PC-divisjonen.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:42
  25. Fra ProBook 6450 til 6460

    Spørsmål fra Torben D. Jacobsen:

    Hei. Jeg planlegger å skifte fra 6450 til 6460 nå, grunnet ønske om høyere oppløsning på skjerm og overgang til QM67/HM65 og dermed støtte for sata3. Siden en av hovedgrunnene til at jeg valgte HP er deres supportløsning, lurer jeg på hvordan support vil være i fremtiden.
    Med tanke på garanti og reklamasjon, oppdaterte drivere på supportsidene og utvikling av HP programvare?

    Svar:
    Dette er en fornuftig oppgradering og et trygt valg. HP legger ikke ned PC-divisjonen og drivere og support vil som alltid være tilgjengelig hos HP. Uansett organisering av PC-divisjonen fremover vil dette bli ivaretatt.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:46
  26. Hvorfor?

    Spørsmål fra Nysgjerrig:

    Hva gjør hp fordelsaktig fremfor andre leverandører i dagens marked sånn som det har gått i det siste?

    Svar:
    HP har meget gode resultater i PC-divisjonen og har åpenbart konkurransedyktige produkter i et krevende marked. HP er i dag verdens største PC leverandør og har den beste og mest profitable PC-forretningen i verden. I Norge er vi solid markedsleder og det skal vi fortsatt være med suverene produkter også i fremtiden.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:50
  27. Proffmarked

    Spørsmål fra Cato Vevatne:

    Hei

    Hvordan ser dere at de ulike senarioene vil påvirke brukere av deres proffsegment (HP elitebook) etc. Har tenkt litt på å oppgradere til en bedre elitebook i senere tid, men det må vel sterkt vurderes nå?
    Dere har jo absolutt et bra renomme i bransjen for de som trenger kraft og pålitelighet..

    Takk for svar

    Svar:
    Tusen takk for at du har valgt HP. HP EliteBook er markedets beste og mest solide produkt for profesjonelle PC-brukere. Du kan trygt velge nyeste EliteBook produkter som vi har fått meget gode tilbakemeldinger på og leverer i stort antall.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:53
  28. Både business og hjemme modeller?

    Spørsmål fra Håkon:

    Hei Verner.

    Vi er et lite firma som selger kun HP Server og maskiner til kunder.
    Spesielt da business versjonene av stasjonære og bærbare PC-er, hva skjer med disse i fremtiden? Vil dere fortsette med disse, eller er disse også sett på som under PC divisjonen og kan forsvinne?

    Svar:
    Takk for at du har fokus på HP's produkter til dine kunder. Det kan du trygt fortsette med. En eventuell endring i strukturen for HP's PC-divisjon vil ikke ha negative konsekvenser for deg som partner. Vi har fullt fokus på videreføring og utvikling av nye produkter.
    Besvart: 25. aug. 2011 13:58
  29. Hva er det med HP?

    Spørsmål fra Tommy:

    Har sjøl hatt en HP + at min hadde en annen type HP. men begge to var helt håpløse (noe som også er blitt kallnavnet deres). hva kan det være at deres pc'er aldri har fungert som de skal, og hvordan har dere tenk å overbevise oss forbrukere om at HP er tingen NÅ? sånn helt uten videre?

    Svar:
    HP er anerkjent for kvalitetsprodukter og velfungerende supportløsning. Hvis du er misfornøyd vil jeg anbefale at du kontakter din forhandler eller HP support. Vi opplever i disse dager et betydelig salgsvolum til forbrukere i Norge og tar dette som en tillitserklæring.
    Besvart: 25. aug. 2011 14:03

Kommentarer (15)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen